intro week in sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Stefan Marrewijk - WaarBenJij.nu intro week in sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Stefan Marrewijk - WaarBenJij.nu

intro week in sydney

Door: stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

11 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Goedemorgen allemaal,

Na een geweldige week met allemaal leuke mensen leuke dingen en mooie belevenissen moet ik ook weer een verhaaltje vertellen.
De vlucht naar Sydney was moeilijk lang, de eerste 13 uur via tussenstop in Singapore waren nog te doen, maar als je dan een nachtje hebt overgeslagen komt de klap toch wel aan. Aangekomen in Singapore even een paar uurtjes slapen en de stad in, niet heel byzonder. Om de tijd te verdrijven kopen we met een groepje (Rick, Bob, Youri en ik) een paar kaart spellen en een paar biertjes. die gaan er weer goed in. Als we uiteindelijk de vlucht door hebben naar Sydney moeten we nog eens 8 uur in het vliegtuig zitten. aangekomen in Sydney staan 3 crew members ons op te wachten met waterpistolen en spandoeken. Het feest gaat beginnen.
We komen aan bij de hostels waar we al onze spullen kunnen droppen, en de kamers verdeeld worden (67 man komt er op eens binnen zetten). Als iedereen gezeteld is dan gaat ieder zijn eigen weg voor deze middag. Ik ga even een paar uurtjes slapen om wat in te halen. In de avond even een baar biertjes drinken met een bbq erbij en uiteraard nog tot in de late uurtjes stappen. Als we de volgende ochtend wakker worden na 3 uurtjes slapen moeten we al weer klaar staan we hebben een presentatie dag.
Wat kunnen we allemaal gaan verwachten in Australie en wat voor tourtjes kunnen we mee pakken op onze reis. Na vele mooie foto's en tour tochten te hebben gezien wordt er verwacht dat we om 3 uur weer klaar staan. We gaan een boottocht maken door de havens van Sydney. Na een half uurtje lopen komen we bij het Operahouse uit daar worden weer de nodige foto's gemaakt. Als we op de boot kunnen stappen staan de biertjes natuurlijk weer lekker koud en wordt er het zo nodige genuttigd. Met een goed buffet en een onwijs mooi uitzicht over de haven is de hele avond gevuld. Er worden dans wedstrijden gehouden om verschillende tourtjes te winnen. Zo wordt er een buspas door Nieuw Zeeland en een outback tour weg gegeven. Na deze mooie avond wordt de avond de avond afgesloten in de Scary Canerie met je raad het al de nodige biertjes dan is het toch weer 5 uur voor dat we het bed weer vinden. Om 9 uur moeten we weer klaar staan voor de tocht door de bleu mountains. Dit is echt een adembenemende plek, als je naar Australie gaat moet je hier geweest zijn. De rust, het uitzicht en de mooie plekjes die je hier vindt. In de avond gaan we met de hele groep weer bij een restaurant eten en een mooie avond door brengen in Omelly's een Australische pub waar een grote zwarte man de nodige liedjes zingt om de mensen te vermaken, het is niet altijd even mooi maar het is vermakelijk. ook vandaag wordt het weer laat. Gelukkig mogen we de dag erna uitslapen. Dit is wel hard nodig aangezien ik tot een uurtje of 11 door slapen, even snel de stad in om een outfit te kunnen scoren voor het eindfeest van deze week. Daarna de tickets boeken voor de tourtochten die we gaan doen. Ik wijk een beetje af van mijn planning maar we gaan wel zien hoe het loopt. Tot nu toe heb ik skydive, surftour, fraser island en een bus pas geboekt. Als we ons uiteindelijk klaar hebben gemaakt voor het eindfeest met als thema beauty and the nerd, is er een mooi pak aangeschaft. Iedereen is onwijs mooi verkleed (je kan met je costuum een auto winnen). Het is een leuke avond met eten en drinken. We zijn nu officieel vrij, de eerste mensen zijn dan ook al vertrokken. Woensdag de dag van de sprong de sprong uit een helicopter op de hoogte van 14000 ft +/- 4.5 km, het is 8 uur pfff wat is het weer zwaar na 3,5 uur slapen moeten we nog 1,5 uur in een krappe auto zitten. Als we aankomen heb ik nog last van een hangover. na de nodige papieren te hebben ingevuld en de 30 handtekeningen die we hebben gezet is het wachten begonnen voor de sprong. De helicopter draait al warm en de pakken worden aangetrokken. Er kunnen 3 mensen te gelijk helaas want dit gaat dan nog een lange dag worden. Als ik eindelijk aan de beurd ben gaat het gebeuren, we stappen de helicopter in en worden bevestigd aan onze instructeurs. Ik moet met mijn voeten op de rand zitten spannend!!! aangezien er geen deur in zit. Als we op de juiste hoogte zijn gaan we springen. Hoe onwerkelijk is dit een vrije val naar beneden is zo gaaf. De parachute gaat uit en ik krijg de touwtjes in handen, ik mag sturen met de parachute. Met de mooie rondes die gemaakt worden en een mooie uitzicht komt er toch een eind aan. Ik heb het gedaan. Te gaaf!!! Als we terug komen een klein beetje internetten en relaxen. Vandaag moeten we het hostel uit want vanavond vertrekt de bus voor de surftour van 5 dagen. We moeten vanacht 14 uur rijden om naar de mooie witte surfstranden en de 30 graden te trekken. De foto's volgen nog. groetjes Stefan,

• 11 Oktober 2012 - 07:40

Ab Van Marrewijk:

Mooi verhaal, daar zal je moeder blij mee zijn. Veel plezier in het vervolg van je reis.

• 11 Oktober 2012 - 09:57

Sjoerd:

Leuke dingen gedaan lekker bezig blijf genieten. Vanavond ga ik ook een bierje drinken in de scump.

• 17 Oktober 2012 - 14:57

Ellen:

Volgens mij heb je uren te kort in 24 uur. Nou dan maar weinig slapen. Have fun !

• 18 Oktober 2012 - 09:41

Saskia Vreugdenhil:

Mooi verhaal vriend, je straalde enige spanning uit op je foto voor je sprong.. niet gek ook, gaaf!! Zijn de prijzen al vergeven n.a.v. de danswedstrijd? Die heb jij toch zeker wel ff in de wacht gesleept? :)

• 18 Oktober 2012 - 20:52

Oma V Marrewijk:

hallo stefan wat zal jij genieten ikheb de verslagen met plezier gelezen gr oma