surf week daarna naar Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Stefan Marrewijk - WaarBenJij.nu surf week daarna naar Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Stefan Marrewijk - WaarBenJij.nu

surf week daarna naar Cairns

Blijf op de hoogte en volg Stefan

18 Oktober 2012 | Australië, Cairns

Goedemorgen allemaal,

Ik bevind me nu in Cairns, na de introweek zijn we op surfkamp gegaan.
We gingen vanaf het hostel in Sydney met de bus naar Arrawarra of wel Spot X. We vertrokken s' nachts om 11.00 pm (of wel 23.00 uur) en kwamen de volgende ochtend om 06.30 uur aan en om 7.00 uur lagen we met de surfplanken alweer in het water. Het mooie blauwe water zorgt ervoor dat we met de golven mee kunnen surven. het gaat in het begin een beetje te vaak fout helaas, maar we hebben nog een week te gaan gelukkig. Hoe verder de week volgt hoe beter het gaat, voor de avond begint rijden we naar de Bottleshop ( een alcohol drive-inn) hier worden de nodige drankbenodigheden aangeschaft en op de avond op gedronken bij het kampvuur waar het uiteraard erg gezellig is. Op de 3e dag ga ik is een poging wagen om filmpjes te maken met de Go Pro 2 wat uiteraard onwijs gaaf geworden is. De filmpjes zijn te groot om te uploaden dus die komen hier niet te staan. Als we op die middag een stuk gaan wandelen langs de rotsen zien we in de verte de walvissen springen helaas te ver weg om foto's van te kunnen maken. Op de 4e dag begint het te onweren als we aan het surven zijn ook leuk om een keer meegemaakt te hebben, surven met onweer. De groep mensen met wie we zijn begint door de week steeds closer te worden aangezien het de helft van de groep is waar we mee zijn gekomen (Sydney). Met iedereen begin je steeds beter op te schieten. Als we op de laatste dag van de surfweek zijn uitgekomen gaan we voor dat we worden weggebracht nog snel een vliegticket boeken van Brisbane naar Cairns voor over 2 dagen. We worden om 13.00 uur naar Byron bay gebracht.
we droppen onze spullen in het hostel en gaan op stap, na een avond flink hard stappen in Cheeky Monkey's en Woody's gaan we toch maar weer eens naar bed. De volgende ochtend moeten we weer om 7.00 uur het bed uit want we gaan naar Brisbane om ons vliegtuig te kunnen halen. We moeten 4 uur in de bus zitten, en dan komen we op Brisbane airport aan. Hier checken we in en vliegen door naar Cairns. In Cairns aangekomen is het een lekker sub tropisch klimaat waar we wachten dat we opgehaald worden voor ons hostel. In het hostel aangekomen, komen we weer 3 meiden tegen die bij ons in de groep zaten van de Australian Backpackers (67 man). Nu de volgende dag tik ik dit verslag en zullen jullie weer even moeten wachten op mijn volgende verslag.
groetjes